dinsdag 19 februari 2019

De natuur

Ik hou van de natuur.
En ik ben trots op Greta en Anuna en Kyra ze doen het zo goed. Ze laten zien dat ze we er echt iets aan moeten doen. Ik ben blij dat ze eindelijk met iets gekomen zijn. Want de mens is al twee generaties te laat met er iets tegen te doen.
Want de mens is eigenlijk het slechtste dier op aarde, niet alle mensen zijn slecht. De mens is zijn eigen ondergang aan het maken. Ik vind het echt jammer want de wereld is zo mooi en dat sommige het gewoon vervuilen. Als je eens over alles nadenkt dan komt alles uit op geld dat vind ik zo stom! En de mensen die de natuur nu vervuilen denken niet aan de toekomst. Dat is ook gewoon stom dat ze niet denken aan hun kleinkinderen en zo voort.
Er zijn zoveel dingen die bedrijven doen die niet mogen. De auto’s waar we in rijden zijn ook vervuilend maar alleen 27%. De fabrieken zijn nog het grootste probleem die zorgen voor 73% van de vervuiling. Ik vind dat de regering moet zorgen dat de fabrieken stoppen !
En dat we ook zo moeten doen als in Singapore. Want in Singapore mag je alleen in een klein dicht kotje roken zodat het de lucht niet ingaat. En dat je een boete krijgt als je plastic of een kauwgom gewoon op de grond en de zee smijt.
We kunnen zoveel dingen veranderen in goede dingen voor de natuur.
Samen kunnen we allemaal de natuur verbeteren!!!

Myrddine
klas 6