maandag 5 november 2018

Roken

Ik vind roken echt niet goed. Ik snap niet dat je iets doet waarvan je weet dat je ervan dood kunt gaan. Maar ik vind het ook niet goed dat het nog bestaat en dat ze het zo verslavend gemaakt hebben. De persoon die dat heeft uitgevonden, wil dus mensen vermoorden want je kunt er dood van gaan. Ze kunnen wel allemaal van die speciale machinetjes uitvinden, maar het blijft niet goed. Ik vind echt dat het verboden moet worden. Dat het niet meer gemaakt wordt en ze allemaal vernietigd worden.
Het is ook superduur voor 1 pakje en als er mensen verslaafd aan zijn, moeten ze echt 1 pakje per dag kopen of zoiets. Het is ook nog vervuiling van de wereld want veel mensen gooien het dan op de grond en voor je het weet ligt de hele straat vol met sigaretten. Ik denk ook dat die rook niet goed is voor de natuur. Het is ook gemeen als sommige mensen alleen aan zichzelf denken en gewoon voor een ziekenhuis of school gaan roken, want in een ziekenhuis is het nog slechter voor die mensen en kinderen zijn nog veel te jong om mee te roken.
Als we willen dat al die longkankers en andere ziektes stoppen, moeten we die stomme sigaretten verboden maken. Maar de mens loopt heel hard achter blijkbaar, want er is zelfs nog drugs op de wereld. Ik word er zo boos van. Ook als mensen in de auto roken waar er kinderen zitten. Er zijn nog superveel andere plekken om te roken, of je rookt niet, maar je gaat toch niet in een gesloten ruimte met kinderen zitten roken? Ik vind het echt stom.

Louise
klas 6