maandag 12 november 2018

Ik had een droom

Alles begon op een zonnige dag. Ik deed de brievenbus open en zag een brief die voor mij was. Ik kende de persoon die de brief had geschreven niet. Er stond in de brief dat ik uitgenodigd was om naar Zweinstein Hogeschool voor hekserij en hokus pokus te komen. Ik vroeg mij af wat voor school dat was. In de envelop zat ook een lijst waarop stond wat ik nodig had voor school.

Alles van het lijstje is zeker te koop in de Weg is Weg. Daar kwam ik andere kinderen tegen die ook naar Zweinstein gingen. Ik leerde ze kennen en we besloten vrienden te worden. Op één september begon de school. Ik was benieuwd hoe het eraan toe ging.

Toen ik op Zweinstein aankwam, zag ik dat het geen normale school was. Het was er oud, maar heel mooi. Alle lichten waren kaarsen en ze zweefden in het rond. Er waren vier tafels in de zaal. Elke tafel was voor een groep leerlingen. De groepen heten Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff en Ravenklauw. De groepen werden verdeeld door een sprekende hoed. Nadat alle nieuwe leerlingen waren verdeeld over de vier groepen, verwelkomde de directeur iedereen. We moesten gaan slapen want de volgende morgen begonnen de lessen. Ik wou goed uitgerust zijn voor de start van het nieuwe schooljaar.

De eerste les begon met leren vliegen op een bezem. Dat ging toch iets moeilijker dan ik dacht. De eerste les was voorbij en ik vond het superleuk. In de volgende les leerden we spreuken om onszelf te verdedigen tegen kwaadaardige tovenaars of heksen. Ron, Hermelien en ik werden steeds betere vrienden. En al snel merkten we dat Hermelien beter was in spreuken. Het jaar vloog voorbij en we moesten in de zomer allemaal terug naar huis. We stuurden brieven in de vakantie naar elkaar in de hoop dat de vakantie snel voor bij zou zijn.

En toen ging mijn wekker af... Wordt vervolgd.

Kobe
klas 6