zondag 6 januari 2013

Pesterijen

Pesten is niet leuk want als je zelf gepest wordt, heb je niemand om je heen en voel je je alleen. Ik heb een vriendin Manon die ook gepest werd op haar vroegere school. Wat zij al allemaal gezegd heeft, is super erg! Zelf wil ik nooit meemaken wat zij heeft meegemaakt. Manon weet hoe het voelt en ze zei dat je voor alles alleen staat. Waarom pest een mens eigenlijk? Om stoer te doen en cool te zijn! Je kunt je daar toch niet goed bij voelen. Zelf ben ik nog nooit gepest geweest, gelukkig maar het kan wel eens komen dat ik gepest word. Ik hoop het niet.
Er zijn allerlei verschillende reden waarom kinderen andere kinderen pesten. Zoals dikker zijn, bril dragen, andere huidskleur, omdat je goedkopere kleren draagt …
Je mag nooit een ander kind pesten want daardoor doen ze zichzelf soms ernstige dingen aan zoals zelfmoord plegen, zichzelf verminken, gaan stelen …

Luna
klas 5