donderdag 17 januari 2013

De simulator

Met Kerstmis heb ik een vrachtwagen simulator gekregen. Dat is een computerspel waar je met je vrachtwagen net als in het echt door heel Europa kan rijden.
Je kan ladingen voor verschillende bedrijven naar andere steden vervoeren bijvoorbeeld van Brussel naar Parijs. De verschillende ladingen kunnen o.a. voedsel, brandstof, bouwmaterialen zijn. Die moeten van laaddok naar laaddok vervoerd worden. Kun je de goederen onbeschadigd afleveren dan verdien je meer geld. Je benzine, boetes en het onderhoud van de vrachtwagen moeten betaald worden van dat geld. In het echt moet een chauffeur ook slapen dat doe je in het spel bij de tankstations. Aan de vrachtwagen zijn verschillende camera’s waar mee men andere zichten krijgt. Het weer verandert ook zoals dag en nacht.
Ik heb al in bijna alle landen gereden. Engeland vond ik tot nu het moeilijkste land omdat ze daar links rijden. Het doel van het spel is alle landen bezocht te hebben en alle verkeersregels te kennen. Met de vrachtwagen kan ik al heel goed overweg. Om goed achteruit te kunnen parkeren moet ik nog een beetje oefenen. Ik heb ook gemerkt dat het moeilijker is om bochten te nemen en om te keren.

Dennis
klas 5