dinsdag 6 december 2011

Nieuwjaar


Nieuwjaar is iets dat allen mensen vieren met vuurwerk en ballonnen die op vuur vliegen. Wij doen dat met vuurwerk met de buren en met vrienden. Nieuwjaar is leuk. Dan zie je mooi vuurwerk en leuke dingen. Ik moet altijd mijn poezen binnen steken. Als mijn poezen het vuurwerk horen verstoppen ze zich en je vindt ze dan niet. Op Nieuwjaar spelen we op de WII. We spelen meestal een dansspel met 4. Mijn buren brengen dan hun 2 bakjes ook mee. Als we er allemaal zijn, beginnen we te aperitieven dan eten we fondue met frietjes en sla, tomaten, wortelen, mayonaise, ketchup en andere dingen. Als we gegeten hebben, wachten we tot 12 uur en dan schieten we vuurwerk af. Da’s altijd leuk. Maar als je broer het op zijn kop zet en je papa doe het aan dan schiet dat pakje in de lucht en dat is niet leuk. Mijn papa zet dan muziek op.

Aurélie
klas 5