zondag 6 februari 2011

Tijd

Waarom bestaat tijd eigenlijk? Is dat eigenlijk uitgevonden van iemand of was dat al voor dat het universum bestond? Ik snap dat eigenlijk niet. Als ik naar de klok kijk, denk ik altijd:” Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden?” Ik snap er gewoon niets meer van. Maar tijd is soms wel lastig, het gaat gewoon zo snel. Maar soms is het leuk omdat de toetsen dan vlug voorbij zijn. Tijd is natuurlijk belangrijk omdat je kan weten hoe veel uur het is of wanneer je moet gaan slapen, of als je naar ergens moet gaan. Dan zeggen ze om hoeveel uur en dan moet je op de klok kijken of je plant iets om zoveel uur dus de klok is eigenlijk wel zeer handig. Voor de kinderen niet altijd want ze zeggen dan maar neen ik wil nog niet slapen. Toch zou ik zeggen zonder tijd kunnen we gewoon niet. Maar ik zit soms wel 3 of 4 keer in een week te denken van waar komt dat. Ik vind tijd gewoon ... zo raar. Heel vroeger wist ik zelfs niet dat er een klok bestond. Ik dacht altijd een klok bestaat niet, ik vraag het uur dan maar aan papa. Eigenlijk is het echt raar als je niet weet dat een klok bestaat, maar nu weet ik dat natuurlijk al lang. De tijd gaat natuurlijk altijd bestaan tot dat het gedaan is met de wereld, maar voor mij zal het altijd bestaan.

Habiba
klas 5