zaterdag 5 februari 2011

Herinneringen

Herinneringen zijn erg belangrijk voor mij en andere mensen. Ik vind het soms wel het belangrijkste voor mij want daar zitten foto’s bij als je nog klein was of een baby was. Dat is erg tof om het dan nog eens te zien. Elke dag denk ik er aan als ik in het 1ste zat of in het 2de en als ik nog klein was of als ik een paar centimeter kleiner was. Ik vind het echt tof dat ik het nog weet. Het is gewoon zoiets waar je veel over kan vertellen. Maar soms gaat alles vlug voorbij. Het komt gewoon door de tijd. Het gaat gewoon zo snel als je groter en groter wordt en dan zeg je kijk ik ben gegroeid. Of als je 14 of 15 wordt dat je dan zegt:”Nee het is voorbij mijn kindtijd. Ik kan niet meer terugkeren”. Sommige mensen denken wel eens aan een tijdmachine dat ze er gewoon van dromen, dat zou kunnen. Maar misschien kunnen ze het vergeten. Soms vind ik het raar want je denkt over die tijden en al die dingen en herinneringen die en met die mensen die je ziet dan zeg ik altijd:”Ik vergeet nooit dat ik dat meisje ben die ik nu ben die dit denkt”. Ik zeg dat altijd als ik over iets denk van vroeger dan zeg ik die zin. Iedereen is blij dat hij het nog weet wat hij allemaal meegemaakt heeft. Je kan er van dromen en van alles over vertellen. Het is gewoon het beste voor mij.

Habiba
klas 5