vrijdag 4 februari 2011

Ogen

Je ogen zien er eigenlijk net zoals bollen uit. Dat zijn ze ook wel maar ze zijn niet helemaal dicht aan de achterkant. Aan de binnenkant zijn ze verbonden met lijnen en die lijnen zijn verbonden met onze hersenen. Het oog is ook beschermd in de schedel. Er zitten allerlei dingen in je oog. Wel in je oog zit dus de lens, de spieren , de aders, netvlies, blindvlies en om het binnenste van je oog zit nog dat wit wat wij kunnen zien en dan nog erop de pupil. Je ogen zijn zeer belangrijk. Sommige mensen kunnen zelfs niet zien, dat vind ik echt zielig. Ik zou me het zelfs niet kunnen voorstellen. Ik zou dat graag willen weten hoe dat eigenlijk is als je blind bent of niets kan zien. Ik bedoel dat kan je toch niet voorstellen. Die mensen hadden er zeker niet voor gekozen om niets te kunnen zien. Maar als een mens zo geboren is, blijft hij zo. Ik snap het zelfs niet dat bij sommige een deel van hun lichaam niet werkt of er niet is. Maar ik ben tenminste ben blij en dankbaar dat ik alles heb in mijn leven wat ik nodig heb. Het is toch waar, we zouden allemaal moeten dankbaar zijn dat we alles hebben.

Habiba
5de klas