zondag 6 maart 2011

Gedachten

Gedachten, ze zijn zo raar.
Ik vind het wel goed dat we kunnen denken anders zijn we hersenloze nietsdoende mensen maar toch vind ik denken raar. Soms denk ik over dingen waar ik helemaal niet aan wil denken. Je kan denken over leuke dingen en over niet leuke dingen maar ik denk meestal aan rare dingen zoals : “Waarom ligt Hollywood in Amerika want daar zijn de meeste orkanen en zo”. Ik denk best wel veel na, misschien wel een beetje teveel. En soms word ik er gek van. Ik vraag me af of andere mensen ook zo’n rare dingen denken. Het is zo erg dat ik begin na te denken over wat ik nadenk. Er is ook iets minder leuk aan veel denken, als ik een blog moet schrijven dan lukt het opeens niet meer. Het kan ook leuk zijn om na te denken over dingen zoals : “Hoe zou de wereld er uitzien zonder gras”. Maar dan denk ik weer over rare dingen. Ik merk dat ik rare dingen denk omdat ik ook zonder dat ik het door heb luidop denk. Dat is wel vervelend. Het is zo eng om niet te weten hoe andere mensen denken en dus weet ik ook niet of ik raar ben. Denken kan vervelend zijn maar ook rustgevend zoals denken over een onbewoond eiland.

Sara-Lisa
klas 6