dinsdag 29 maart 2011

Ter Groene Poorte

Ter Groene Poorte is een middelbare school voor koks, bakkers en slagers. Daar voel ik me toe geroepen om kok te worden. Maar ik weet dat het wel zal aanpassen worden want je mag geen korte broek dragen, geen sportschoenen,en geen trui met een kap. Maar toch moet ik er me aan houden, als ik daar kok wil worden. Je moet altijd een kostuum dragen om naar school te gaan. Dat is verplicht. Een blauwe of zwarte broek, een witte hemd met blauwe strepen en een grijze pull en zwarte klassieke schoenen. Ook in de praktijk ben ik verplicht om een short met het embleem van de school te dragen, veiligheidsschoenen en kokskledij. Maar het zal ook moeilijk zijn om mijn weg te vinden de eerste weken. Wat ik ben het niet gewoon om op zo’n grote school te zitten. Ik heb een testje mogen doen om smaken te leren kennen en dat zal ik ook hebben als lessen. Het waren vier verschillende dingen. Het eerste was een glaasje karnemelk met daarin een muntblaadje. Het tweede waren gemarineerde olijven. Het derde was een amandelcakeje en het laatste was een praline met een appelsymfonie in. Na het proeven moesten we opschrijven wat we smaakten, hoe het eruit zag, welke producten erin zaten, de geur, de kleur en het gevoel dat het gaf. Op 7 mei mag ik naar het droomatelier. Dat is een voormiddag om de drie vakken kort uit te proberen.

Livio
klas 6