maandag 13 juli 2009

Beugelen

Vorige week ben ik naar de tandarts geweest, ze hebben een beugel op mijn tanden gedaan. Dat deed natuurlijk een beetje zeer, ze hebben eerst alle blokjes op mijn tanden gezet, dan het ijzeren draad dat ze vast maakt. Toen ik het aan had was het op het begin pijnlijk dan kon ik nog niet zo goed eten. De eerste drie dagen mocht ik geen harde dingen eten, alleen zachte dingen. De vierde dag kon ik dan wel beter eten, maar ik mag nu geen plakkerige dingen eten zoals snoep. De laatste tijd voelde ik mijn beugel niet meer goed ik dacht er dan niet meer aan. Daarna heb ik goed kunnen eten, dan mocht ik wel al harde dingen eten. Dan moest ik mijn tanden goed poetsen met zo’n kleine tandenborstel, ik moest goed mijn tandvlees en rond mijn blokjes poetsen. Met de normale tandenborstel moest ik mijn tanden poetsen. Ik moet het 1 jaar dragen om mijn tanden weer mooi te zetten. Later als ik groot ben gaan mijn tanden weer mooi recht staan. Een beugel dragen is niet leuk.

Ibrahim
klas 5