maandag 13 juli 2009

Aftellen

14.06.2009
Het einde is in zicht. In het begin van het jaar dacht ik van: we hebben nog een heel jaar. Maar ik vergiste me! Het was net of dat hele schooljaar maar 5 maanden duurde. Ik zal Onze Bijenkorf wel missen. Na 8 jaar daar te zitten is het net alsof ik een verleden moet achterlaten. In de 2de kleuterklas was ik nieuw maar maakte al gauw vrienden. We haalden soms wel wat kattenkwaad uit. In de kleuterklas fopten we Simonne. We legden een nepmuis op haar stoel... ze was nogal geschrokken! En lachen dat we deden! Maar mijn muis leed er wel aan. Zo is hij zijn staart verloren! In de 3de kleuterklas zaten we bij Linda. Ze was heel leuk. Net als bij Simonne tekenden we en knutselden we. Cedric en ik maakten altijd heel snel onze taken af om op de computer een spel te spelen. We speelden altijd Freddy Fish. We hebben dat spel 1000 keren uitgespeeld. In 1ste en 2de leerjaar zat ik bij Marjan. Daar werkten we allemaal heel flink. We leerden lezen, schrijven, tellen, het alfabet … in het 3de leerjaar zat ik bij Eline. Dat was weer iets helemaal anders! Daar leerden we blokfluit en speelden we toneel! Niet zo’n groot toneel als we elk jaar doen, maar met de klas. Het ging over 4 kinderen Jantje Stoer (Cedric), Loesje Knuffel (Lola), Bertje Knettergek (Levi) en Joke Triest (Joyce). We gingen op pad naar allerlei planeten. 1 voor elk kind. We repeteerden en maakten de decors. Toen was de grote dag. Er ging wel eens iets mis zoals: Bouchra die van haar stoel viel of Cedric die naast het podium stapte, maar voor de rest was alles oké. We kregen ook een mooi applaus. 4de leerjaar bij Isabel: wat er Merkenvelde gebeurde wordt nog 10 jaar over gepraat! Het jaar ervoor gingen we ook naar Merkenvelde en ontdekten er een klein eiland. Er was een soort vlot en daarmee staken we over. Bij Isabel was dat vlot gezonken, maar er was wel een boomstam waar je op kon stappen. De jongens wilden weten of je zo kon oversteken. Kevin probeerde het en viel. Het water was niet diep maar door angst dacht hij dat er een km onder hem lag. Hij was super bang! Iedereen was geschrokken maar als je daar nu aan terug denkt was het wel grappig. In het 5de & 6de zitten we bij Wim. We zijn de oudheid gaan verkennen in Archeon (meer kan je lezen in andere blogs) dat was ook al super cool. Dit jaar kregen we panne met de auto en moesten we met de trein. Het park ligt in Nederland dus met de trein is dat een hele omweg. Gelukkig zijn we nog veilig thuis geraakt!
Nu, 6de leerjaar, aftellen!

Anne
klas 6