vrijdag 12 december 2008

Merry Christmas

Zoals jullie al weten beginnen de feestdagen! En mijn favoriete feestdag is dan ook Kerstmis! Voor mij gaat Kerstmis dan ook boven alle andere feestdagen! Nieuwjaar, carnaval, Pasen, Valentijn en zelfs boven mijn verjaardag! Het leuke aan Kerstmis is dat we op kerstavond met de hele familie van mijn mama haar kant samen komen, en feest vieren! We krijgen allemaal een cadeautje en eten heerlijk! Eerst maken wij thuis een aperitiefje. Dan bij mijn Tante maken ze het voorgerecht en bij mijn andere Tante maken ze dan een heerlijk hoofdgerecht. Maar dan als laatste het dessert. Een echt overheerlijke ijstaart!! Dan staan er ook meestal Disney figuurtjes!! En dan gaan we s’avonds nog naar de mis. Die vind ik eigenlijk nog al saai! Maar ik ga toch iedere keer mee! Als we dan thuis komen kruip ik in mijn lekker warme bedje. Dan op 2de kerstdag komen mijn andere oma en opa, en dan zijn wij de gastvrouwen en gastman. Dan licht onder onze kerstboom een zee van cadeautjes en kaartjes! Dan zitten wij ook de hele dag in de keuken, want we moeten iets lekkers op de menukaart zetten. Dan doen we een soort bingo. On ieder pakje zit er een kaartje. Dan trekken we elk om de beurt een kaartje. En het kaartje is het zelfde als een van de kaartjes die in het strikje van een van de pakjes zit. Dan zeggen we voor wie het pakje is, en dan mag je het openen. Niet alleen de pakjes zijn leuk, maar het aller leukste is het samen zijn met de familie.

Anne
klas 6