zondag 7 december 2008

Ik voelde me plots heel klein

Een paar dagen geleden heeft Wim een PowerPoint presentatie over het heelal meegebracht. Eerst zagen we de kleinste planeten van ons zonnestelsel en dan de grootste. Jupiter was de grootste. Als Jupiter een heel grote bal was dan was de aarde een knikker. Ik voelde me zelf kleiner en kleiner worden. Dan kwam de zon er op. De zon was nu een reuzenbal en Jupiter een knikker. Er kwamen altijd maar grotere en grotere zonnen. Ik voelde me een minismurf. Dan dacht ik bij mezelf in dit grote heelal moet er toch nog leven zijn. En waar is het begin of het einde. En sommige zeggen god heeft alles gemaakt. Oké maar wie heeft god dan gemaakt. Geen enkele verklaring. Soms denk ik zo lang dat mijn hoofd pijn doet. En als je dood bent dan is het gedaan. Dat is zo raar je leeft 80 jaar en dan is het gedaan. Of zou er een hemel zijn? Ik ga gewoon heel veel goede dingen doen in mijn leven. En als er een hemel is. Dan zien we wel.

Cedric
klas 6