vrijdag 30 november 2007

Aje vanzeleven in de Westhoek passeert ...

Twee weken terug ben ik met mijn klas naar de Westhoek geweest.
We gingen eerst naar een Duitse kerkhof. Op dat kerkhof moesten we schatten hoeveel soldaten er lagen. De soldaten lagen met twintig in een graf .Ik vind dat jammer. Maar de soldaten konden niet anders. Dat veld was niet groot maar er lagen ongeveer 25000 soldaten. Dan gingen we naar de Yzertoren. Daar vroeg een meneer of we naar een film wilden kijken. De film ging over de oorlog. We zagen hoe ze vochten en hoe de mensen gewond raakten, dat was vreselijk! Na de film gingen we op het bovenste verdieping van de Yzertoren. Na het genieten van het uitzicht gingen we met trap naar beneden. Op iedere verdieping was er een museum over de oorlog. Ik heb in de Yzertoren veel bijgeleerd.
Daarna gingen we naar Flanders Fields. Daar kreeg je een kaartje waar een naam van een soldaat op stond. Dat kaartje kon je in een computer steken en vertelde het leven van die soldaat. Op het eind van Flanders Fields was mijn soldaat dood.
Als slot gingen we naar een Engels kerkhof, Tine Cot. Daar moesten we van Wim vijf nationaliteiten zoeken.We mochten ook nog een beetje rond kijken. Dan gingen we naar de auto en reden terug naar de Bijenkorf. Het was een super toffe dag!

Cedric
klas 5