vrijdag 22 november 2013

Prematuurtjes

Prematuurtjes zijn baby’s die te vroeg zijn geboren. Ik vind het wel jammer dat de ouders van een prematuurtjes te horen krijgen dat hun kind een prematuur is want dan weet je niet waar je staat. Het kan dat je kind dood zou gaan of dat hij zou blijven leven. Er is ook een programma op VTM. Ik neem dat op en ik kijk er ook altijd naar toe. Soms zijn er daar erge situaties. Zoals dat het hart niet werkt, dat zijn buik op gezwollen staat en dat een tweeling groter dan de andere is omdat die grotere baby zijn eten afpakt en zo kan de kleine baby niet sterk genoeg worden om te groeien. Mijn zus was ook een prematuur. Ze heette Angel. Ze was ook maar even groot als mijn hand. Zelf heb ik haar nooit gekend want ze kreeg geen zuurstof in haar lichaam. Ze heeft maar 5 minuten geleefd. Ik vind het jammer maar aan de ene kant niet want anders zou ze altijd last van haar longen gehad hebben. Ik denk wel nog veel over haar. Hoe ze er uit zou zien. Zou ze mijn sport paardrijden ook leuk vinden. Wat ze zou studeren en hoe ze zou zijn van karakter. Of ze altijd achter mij zou staan. Of ze lief zou zijn voor mij. Ik zal altijd op een andere manier van haar houden. Ik zal haar nooit vergeten.

Luna
klas 5