zaterdag 1 mei 2010

Ik leef

De meeste baby's worden “gelukkig” ter wereld gebracht. En sommigen net niet. Sommige mensen plegen abortus. Abortus is dat je je baby laat weghalen uit je buik. Maar de vraag is waarom? Willen ze het kind dan niet? Géén weg mee kunnen? Te jong zijn? Net te oud zijn? Niet tegen het gejank kunnen? Niet accepteren? Iedere baby verdient het om te leven, met respect en véél liefde. Ik ben héél blij dat mijn mama zo vol enthousiasme voor me heeft gevochten, gekozen, gezorgd! Alle baby's hebben daar recht op! Of toch niet? Ik vind van wel. Stel je eens voor dat jij die baby was die in die buik van je moeder zat, dan heeft ze jou toch op aarde gebracht. En dan zou jij dat niet gunnen aan die baby. Dan heeft ze jouw leven gespaard, maar jij niet voor een ander. Dat zou ik vreselijk vinden, het zou me altijd achtervolgen in wat dan ook. Maar je voelt je ook schuldig, verdrietig, hopeloos. Maar je kan niets meer doen. Het is te laat... Als je natuurlijk geen kind wil, dan kan je je beter onvruchtbaar laten maken in plaats van die arme baby's te laten doden. Ik zie baby's graag! Ik vind ze zo schattig, lief, tof. Zij hebben ook nog een heel leven voor de boeg die baby's. Ik hoop dat mensen na zullen denken over abortus. En hoop dat iedereen een kans en een mooie toekomst kan krijgen op deze wereld. Bij iedereen!

Yasmine
klas 6