vrijdag 28 mei 2010

Vogel-vrij?

Sommige mensen zouden graag een vogel zijn. Omdat ze dan zouden vrij zijn. Ik zou dat helemaal niet willen zijn. Het enige wat daar aan leuk is is vliegen en zelfs dat is niet zo leuk als je het heel de dag moet doen. Stel je voor dat ik me zou laten veranderen in een vogel. Heel de dag eten zoeken. Meestal zijn het dingen die op de grond liggen en dan bijten de katten je dood. Eigenlijk zij die beestjes heel erg zielig. Want zij kunnen niet zoals ons op de fiets of motor rijden. Zij kunnen ook niet met de bal spelen. Zij moeten alle dagen zorgen dat ze nog leven. Moest ik zo’n zorg hebben, ik denk dat ik al dood ga gewoon omdat ik zou weten dat ik de volgende dag misschien kan doodgaan. In de plaats dat de mensen er zouden op jagen zouden ze er beter eens over nadenken hoe de vogels moeten leven. Jij zou maar eens een vogel moeten zijn. Er zijn veel mensen die maar zeggen: het zijn maar beesten. Maar ik vind dat een dier even belangrijk is als een mens.

Joy