dinsdag 4 mei 2010

In vogelvlucht

Soms als het even niet mee zit doe dan je ogen dicht en denk aan jezelf als vogel vrij van alle zorgen en stress. De hele wereld rondvliegen zonder enige zorg aan je hoofd. Het moet toch heerlijk zijn om te zweven daarboven in die blauwe hemel. De mensen plagen door heel hun voorruit onder te… Al die vrijheid die je dan hebt. Dan zou ik naar de Canarische eilanden gaan en de papegaaien na fluiten. En gratis naar een concert gaan en de restjes popcorn oppikken. En dan in de winter lekker wegtrekken naar de warmere oorden. Maar tijdens het jachtseizoen zou ik wel een beetje pech hebben maar goed dan zorg ik wel voor een goede verstopplek. Lekker verstoppertje spelen met de jagers. Als ik een klein musje was zou ik iedereen bespioneren. Natuurlijk wel één nadeel: als er een beetje wind is, lig ik direct bij onze buren van de Vroonhoeve. En dan zou ik elke avond naar de zonsondergang kijken en tjilpen van ik heb de zon zien zakken in de zee, Olé. Indien ik een wens zou mogen doen, ik zou het wel weten.

Anaïs
klas 6