donderdag 20 mei 2010

Moordend bijgeloof

Albino's zijn mensen die eigenlijk een zwarte huidskleur moeten hebben. Ze zijn blank omdat ze zijn geboren zonder het pigment dat ervoor zorgt dat ze een zwarte huidskleur hebben. Op zich lijkt dat niet zo super erg. Maar eigenlijk gebeuren er gruwelijke, onnodige en bijgelovige dingen met hen. Er zijn medicijnmannen die zeggen dat drankjes die gemaakt zijn met de botten van albino's goed zijn voor als je veel geluk nodig hebt. Ik vind dat puur bijgeloof, geluk kan je trouwens niet kopen. Zelf hebben ze de botten niet maar je moet ze zelf meebrengen. Ik vind het gruwelijk wat ze doen. Ik denk dat alle albino's heel hun leven met schrik leven. Ik vind het erg dat kleine kinderen moeten zien hoe hun broers,zussen,mama of papa vermoord worden. Die kinderen moeten daar toch een verschrikkelijk trauma aan overhouden. Er zitten veel albino's in een weeshuis want daar zijn ze veilig. Ik vind het goed dat ze toch ergens zich gerust kunnen voelen. Er zijn zelfs mensen die geloven dat als een zwangere vrouw een albino ziet dat haar kind ook een albino zal zijn. Je moet wel heel bijgelovig zijn om dat te denken. Familie van een albino kan veel geld verdienen door ze te verkopen aan mensen die de botten nodig hebben. Zoiets doe je toch niet met je familie.

Sara-Lisa
klas 5