maandag 26 april 2010

Passies

Iedereen heeft zijn passies, sommige moeten ze nog ontdekken. De één houdt van paarden, de ander dan van voetbal maar ik hou van lezen. Door te lezen voel ik me vrij, slaat mijn fantasie op hol. De meesten houden niet van lezen, ze vinden het saai. Dat vind ik dus niet. Ik kan me inleven in het verhaal. Als je je alleen voelt, is lezen de beste remedie. Dan voel je je niet meer alleen omdat je zodanig verdiept bent in het boek. Dat gebeurt vaak bij mij, niemand mag mij dan storen als ik lees. Als ik dan moet gaan slapen neem ik stiekem een boek mee. Mama vindt mij dan terug met een halfopen boek in mijn handen. Maar waarom ik lezen zo leuk vind, is omdat ik in beelden denk. Ik kan mij alles perfect voorstellen. Het is dan net een film. Maar als ze het boek verfilmen, ziet het er toch helemaal anders uit. En iedereen mag het dus weten, lezen is niet saai! Mijn boodschap aan iedereen is dus lezen.

Anaïs
klas 6