maandag 18 september 2017

Natuurpunt

Wij zijn lid van natuurpunt. Natuurpunt is een natuurorganisatie.
Mama en ik hebben gisteren een dag meegeholpen op een maandelijkse werkdag.
Dat vond ik leuk. Ik mocht met een machine rijden waar de anderen gras op legden. De tractor kon niet overal komen omdat het op sommige plaatsen te moerassig was. Het moet af en toe afgereden worden om distels en netels te vermijden. Van het gras wordt voordroog of hooi gemaakt. Maar nu kon dat niet omdat het te nat was. Dus laten we dat op een grote hoop composteren. De tractor doet heel veel.
De moerassige stukjes worden met de hand weggedaan. Met een paar haalden we het weg. De anderen rakelden het gras op rijen. Ik vind het leuk om nieuwe plekjes te ontdekken. En om de natuur te helpen onderhouden. Ik wil nog veel helpen.

Lukas
klas 6