maandag 14 september 2015

Stropers

Ik vind het super erg dat er gestroopt wordt.
Ik snap niet dat mensen stropen maar ze denken allen aan het geld. Ze stropen van alles: gorilla's, neushorens, walvissen, orka's, baby zeehondjes en nog veel meer.
Hoe kunnen ze zo een baby zeehondje de kop in slaan? Ik vind het gewoon niet meer normaal. Het is niet menselijk om die dingen te doen. Ik ben blij dat er streng bewaakte reservaten bestaan. Daar kunnen nog veel dieren terecht maar lang niet allemaal. Het is om misselijk van te worden. Er zijn veel dieren die er binnen 40 jaar niet meer zullen bestaan. Maar de mensen blijven maar bomen kappen en kappen. Waardoor 1000den dieren dood gaan. De mensen kennen geen grenzen. Ze blijven maar stropen en stropen. Ik ben er gewoon echt tegen. Er zijn ook nog veel andere mensen die er tegen zijn. Maar de stropers trekken zich er niks van aan. Ze stropen olifanten voor hun slagtanden om te handelen op de zwarte markt. Ze stropen ook voor andere mensen. Baby zeehondjes voor hun wit donzig velletje om er bont van te maken. Walvissen voor hun olie, neushorens voor hun horen, tijgers voor tapijten en gorilla's voor hun hoofd aan de muur te hangen en de handen voor asbakjes.
Die mensen zijn gewoon monsters!

Pepijn
klas 6