maandag 14 september 2015

De vluchtelingen

Er zijn super veel vluchtelingen, dat vind ik zo erg. Er moet echt iets aan gedaan worden, maar daar hebben ze gelukkig al aan gedacht. Ik ben blij dat ze in ons land terecht kunnen, want er is genoeg plaats, eten en drinken... Ik vind het super dat wij kunnen delen met hen. Er zijn vluchtelingen die gewoon niets hebben en die van alles hebben meegemaakt. Je moet eens in hun schoenen staan, het moet toch vreselijk zijn. Er zijn kinderen die hun ouders hebben verloren... sommige mensen staan daar niet bij stil. Wij beginnen soms al te wenen als we onze zin niet krijgen of een knuffel niet meer vinden of als iets kapot is. Maar hoe moeten zij zich dan wel niet voelen, zij maken zo veel mee. Ik vind het gewoon super dat er opvangcentra zijn voor de vluchtelingen. Ik vind het super mooi dat er zoveel mensen zijn die iets doen voor de vluchtelingen. Kinderen zonder mama of papa die hebben ook een thuis nodig, met een mama en papa. Je moet je eens voorstellen dat jij in zo’n land woont, waar er oorlog is. Dan zou je toch ook graag in een land terecht kunnen waar er vrede is en waar je een goed leven hebt en dat is wat zij willen.
Ik vind het super dat wij met hen kunnen delen, want delen is altijd een mooi gebaar!
Mensen, er genoeg is voor iedereen en delen is het mooiste wat er is.

Maya
klas 6