woensdag 25 september 2013

Wandelen in de bergen

Ik ben in de vakantie op reis gegaan naar de bergen.
De laatste drie dagen ben ik met mama papa en mijn broers naar een berghut gewandeld. Toen we daar aankwamen hebben wij daar een nacht geslapen de volgende dag gingen wij naar de top van de berg wandelen. Toen wij aan het wandelen waren in de bergen deed dat iets met mij. Die omgeving die zo mooi en groot was, overal zag ik groene bergen met hier en daar wat sneeuw op de toppen. Zo iets had ik nog nooit gezien. En af en toe zag ik dieren op de bergen liepen. Dat was zo een mooi moment iets dat ik echt nooit zal vergeten. Toen wij wat verder wandelden zagen wij opeens een groot stuk sneeuw. Ik vond het zo een wonder dat ik in de zomer in de sneeuw kon spelen. Toen we op de top van de berg kwamen, zag ik er overal rondom ons bergen waren. Dat was een beeld dacht ik dat ik maar een paar keer in mijn leven zou zien. Toen wij terug gingen viel het mij op dat ik meer last had om naar beneden te stappen dan naar boven want iedere keer dat ik een stap naar beneden ging, kreeg ik precies een snok door mijn been om dat ik zo steil naar beneden ging. Toen we bij de berghut aankwamen, gingen wij daar nog een nacht slapen om de volgende dag naar beneden te gaan.
Ik vond het gewoon zo een mooie vakantie en wil jullie aanraden om in de vakantie ook naar de bergen te gaan.

Wiebe
klas 6