dinsdag 24 september 2013

Vakantie

Als het schooljaar bijna gedaan is verheug ik mij al op de vakantie. Omdat ik dan veel vrije tijd heb voor mijn hobby’s. Ook kan ik dan langer slapen.
Aan het begin vind ik het al spannend om te kiezen waar we naartoe gaan.
Als we op vakantie vertrekken, ga ik liever naar de warme landen.
Aangekomen op onze bestemming ben ik nieuwsgierig hoe het hotel en de kamer er zullen uitzien. Er zijn natuurlijk ook andere matrassen en andere hoofdkussens dan bij mij thuis. Dus slaap ik in het ene hotel beter dan in het andere.
Het gemakkelijke aan een hotel is dat ik mijn bed niet moet opmaken, niemand moet eten klaarmaken en ik moet de tafel niet dekken of afruimen.
Overdag doen we dan uitstapjes naar bijvoorbeeld een kasteel. ’s Avonds gaan we dan uitgebreid eten, daarna soms nog een korte wandeling en dan gaan slapen.
Als we op vakantie gaan logeren we meestal in verschillende hotels want een hele week in hetzelfde hotel blijven vind ik saai. Als wij dan thuiskomen ben ik ook weer blij dat ik in mijn eigen bed mag slapen. Thuiskomen is dan ook weer een beetje op vakantie gaan.

Dennis
klas 6