woensdag 15 juni 2011

Toetsen

Je hebt elk jaar toetsen, je kan er niet aan ontkomen. Je moet ze maken en je mag niet gokken. Je moet je er echt op concentreren want anders ga je niet over. Soms zijn het makkelijke toetsen. Maar je moet toch er bij nadenken want anders is het verkeerd en dat wil je niet hé. Je zult soms een keer twee blaadjes hebben of drie. Probeer veel te leren want anders word je niet slim. En je wilt ook niet als ik blijven zitten. Je moet als je thuis komt eerst je huiswerk maken anders is je week niet af en dan moet extra werken. Zo gaat dat hier. Maar zo leer je je week goed te plannen. Je hebt ook taaltoetsen maar dat is niet zo moeilijk. Maar je mag je leestekens niet vergeten anders gaat er een punt af. Je hebt ook luistertoetsen, daar moet je goed bij opletten en goed luisteren. Als je over de 50% hebt, dan ben je net geslaagd. Als je boven de 75% hebt dan ben je goed geslaagd. Ik ben 1 keer niet geslaagd. En nu zit ik in het 5de. Maar dat was goed om een keer te blijven zitten. Want nu ken ik beter mijn tafels en nu klaag ik er niet van want nu kan ik beter mijn toetsen maken.

Giovanni
klas 5