dinsdag 21 juni 2011

Angst

Iedereen is wel eens bang en angstig. Het kan erg zijn. Sommigen hebben er niet zoveel last van. Je kan ook angst hebben voor speciale dingen zoals regen, wind, nacht. Het slechte aan angst vind ik dat mensen daardoor niet zichzelf durven te zijn. Sommige mensen kunnen er niet goed mee omgaan of kroppen alles op en worden daar vanbinnen kapot van. Ik weet dat het moeilijk is om ermee naar iemand toe te stappen, want je moet een persoon vinden die jou volledig begrijpt. Angsten vind ik persoonlijk heel eng omdat ze mij het verschil tussen mijn karakter, mijn ingesteldheid over angsten en mijn wil leren kennen. Ik wil niet angstig zijn en hoe ik ook probeer om te denken: “Ik ben niet angstig, waarom zou ik angstig zijn?” Het blijft moeilijk. Aan de andere kant is het wel goed, het leert je om dingen te overwinnen, om sterker te worden in het leven en om zelf een vertrouwenspersoon te worden voor anderen. Mijn conclusie is dat we er mee moeten leven, hoe erg we het ook vinden. Het is nu zo, iedereen heeft angsten en trouwens, het is ook goed om sterker te worden in het leven. Dus overwin die angsten en doe je ding, wees jezelf.

Sara-Lisa
klas 6