vrijdag 24 september 2010

Déjà vu

Ik vind het raar dat een mens déjà vu's heeft. Ik heb het namelijk heel vaak. Ik zou wel eens willen weten hoe het komt dat een mens déjà vu's heeft. Misschien komt het door iets in je hersens dat ze de beelden vergelijken en je dan denkt dat je een déjà vu hebt, ik weet het in ieder geval niet. Ik kan er wel uren over denken: “Zou het echt zijn of zou het niet echt zijn, wel echt of niet echt of wel of ...'' Ik vind het zo stom dat er maar geen oplossing lijkt te bestaan. Ik geraak er maar niet aan uit. Hoe kan het dat zoiets bestaat. Toch lijkt het onmogelijk dat je het gevoel kan hebben dat je iets al een keer hebt meegemaakt. Ik heb ook soms wel eens een déjà vu waarin ik naar iets kijk en terwijl iets hoor en de 2de keer precies hetzelfde zie terwijl ik hetzelfde hoor. Het lijkt me heel ingewikkeld. En toch blijf ik het raar vinden.

Sara-Lisa
klas6