zondag 5 september 2010

Braderie in het dorp

Ik woon nog niet zo lang in Dudzele en heb nog niet veel meegemaakt. Ik ben zelf nog bezig het dorp te verkennen. De speeltuin, het park en de nieuwe woonwijk heb ik al gezien. Ik heb ook veel gewandeld en gefietst door Dudzele.
Op een flyer had ik gelezen dat er braderie zou zijn op het Dorpsplein. En het Dorpsplein was maar 4 huizen van mij vandaan, dus ik was zeer benieuwd. Veel mensen brachten al spullen voor de braderie zoals tafels en stoelen. En ook zetten de mensen al hun spullen buiten die ze wilden verkopen. De braderie begon al vol te lopen. Er zou zelfs een Belgische zanger komen maar alleen ben ik zijn naam vergeten (nvdr Frank Galan). Ik liep langs een paar tentjes en zag spelletjes, films, kleren en schoenen tot dat ik bij de botsauto’s kwam. Ik ben erin geweest. Toen ik naar huis liep begon het te regenen. Langzamerhand begon iedereen zijn tentje op te ruimen. En voor dat je het wist was de braderie afgelopen. Dat vond ik wel snel gaan maar ik heb er van genoten.

Joëlle
klas 6