zondag 1 november 2009

Anorexia


Dit schooljaar heb ik o.a. een project gemaakt over anorexia. Dat moest ik dan voorstellen. Wat ik daar zag, kon ik moeilijk begrijpen. Ik zag daar alleen maar skeletten. En vet? Geen druppeltje. Ik zou het afschuwelijk vinden om zo te worden! Maar waarom doen ze zoiets? Omdat ze zichzelf dik vinden en dan houden ze er een eetstoornis aan over. En als ze eten krijgen dan braken ze het uit. Ik zou dan nog liever dik zijn dan zo mager. Dat die meisjes dan nog durven zeggen dat ze nog te dik zijn. Ik hoop dat die meisjes inzicht krijgen en zeggen:”Ik ben lelijk, ik moet eten.” Maar dat denk ik niet. Mager zijn is toch niet mooi. Te dik zijn ook niet. Zou je dat ook niet verschrikkelijk vinden? En sommige van die meisjes willen model worden. Daarom vallen ze soms ook af. Moest ik de directeur kunnen zijn van zo’n modellenbureau dan zou ik alles veranderen. Waarom moeten modellen zo dun zijn? Ze kunnen toch evengoed iemand nemen met een normaal gewicht? Ik snap het niet. Waarom willen ze modellen zo dun? Ze kunnen bijna niet anders dan te maken krijgen met anorexia.

Yasmine
klas 6