maandag 21 oktober 2013

Vliegeren

In de herfst ga ik veel naar het strand. Er zijn weinig toeristen en er is veel wind. Daarom heb ik dus veel plaats om mijn vlieger te laten opstijgen.
In de tuin heb ik het ook al geprobeerd. Maar hij is in de boom blijven hangen.
Toen ik op een vliegerfestival was kon je zelf een vlieger maken. Je mocht uit verschillende modellen en tekeningen kiezen. Het knutselen was niet erg moeilijk alleen bij het lijmen van de stokjes had ik hulp nodig. Als ik de tekening erop had gezet, moest iemand de vlieger vasthouden. Bij de eerste test was ik bang of hij wel zou vliegen maar hij is goed opgestegen.
Ondertussen zijn er al 5 jaar voorbij. In die tijd heb ik al enkele andere vliegers geprobeerd maar die waren niet zo goed als mijn zelf geknutselde. Ik kan hem alleen laten opstijgen. Hij vliegt bij veel en weinig wind en laat zich gemakkelijk besturen. Op de rol zit 200 meter nylon touw. Het kleur van het touw mocht ik bij het knutselen kiezen. Toen heb ik extra rood genomen zodat ik het goed zou zien. Maar, als het touw er helemaal af is zie ik het niet meer omdat het te dun is. Dan lijkt het alsof de vlieger alleen vliegt. Ik vind het altijd grappig als er wandelaars voorbij komen en mijn vlieger zien. Dan proberen ze te ontdekken van wie de vlieger is. Als het dan tijd is om naar huis te gaan is het laatste werk het saaiste: 200 meter touw oprollen. Soms probeer ik dan dat mama of papa het touw mee helpen oprollen, maar dat lukt niet altijd.

Dennis
klas 6