dinsdag 8 oktober 2013

Avontuur in de Gemene Weide

We zijn woensdag 2-10-13 naar de Gemene Weide geweest naar de zorgboerderij waar Lieselot woont. Wij waren uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van Louro die 1 jaar werd. We zijn dan een wandeling gaan maken in de Gemene Weide. We waren pas vertrokken toen we in de paardenweide een ontsnapte koe zagen, hij was ontsnapt van een weide verderop. En de boer en zijn vrienden waren er al met de dierenarts in een jeep. Vanuit de jeep schoten ze een verdovingspijltje. Dan was de koe nog altijd niet verdoofd want hij liep door de paardenweide in de weide waar de ezel zat. Hij liep gewoon zonder het te merken recht door de draden van de omheining. De boer zal ook veel kosten aan die koe hebben want hij heeft drie weides kapot gemaakt. Want ze kunnen niet waar dat het kapot is gewoon een nieuw draadje hangen. Het is met elektriciteitssysteem waar door de weide overal nieuwe draad nodig heeft. Het was al de tweede keer dat die koe ontsnapt was, hij kreeg dan nog drie verdovingspijltjes en toen zakte hij in elkaar en toen hebben ze hem in een kar kunnen vast maken.
We zijn dan verder gaan wandelen door de Gemene Weide. In de helft van de wandeling is er een super leuke knotwilg waar je super goed in kan klimmen. Indira en ik liepen er naar toe. Ik was eerst. Ik klom er in. Die knotwilg is in twee verdiepingen, er is een gat waar je je voet kan in zetten. Ik was net boven op de bovenste verdieping toen ik Indira hoorde roepen dat er een wesp op haar arm zat. Ik keek naar mijn voeten en toen zag ik allemaal wespen. Ik sprong in paniek uit de boom. Toen ik er aan het uitspringen was, stak een wesp recht onder mijn oog. Ik sloeg hem weg en daardoor kreeg ik nog een steek in mijn handpalm. Ik was er ondertussen al uit toen ik nog een steek op mijn hoofd kreeg. We wandelde goed door naar de boerderij voor verzorging want bij Indira was het de eerste keer dat ze een wespensteek kreeg. Ik heb er al drie gehad: al een keer aan de zee toen ik op een wesp stapte en ook al 2 keer in het gras maar nu heb ik er drie in een keer in een knotwilg.

Lars
klas 6