dinsdag 19 oktober 2010

Kunst

Ik hou van knutselen.Ik kan wel uren knutselen, dan ga ik op zoek naar spullen en knutsel iets in mekaar. Ik knutsel en teken vaak dingen waar ik een heel verhaal bij bedenk. Als ik ga knutselen bedenk ik iets maar als ik begin dan bedenk ik weer andere dingen om er bij te maken.
Ik vind kunstwerken heel mooi maar ik snap niet dat je als kunstenaar bijvoorbeeld een blok hout en hem wit schildert met rode stippen en op een plaats neerzet waar veel mensen passeren, je een kunstwerk hebt gemaakt. Ik vind dat dat geen kunst is. In de kunst die ik mooi vind daar moet een verhaal in zitten. Er moet passie en emotie zijn als je het maakt, net als in blogs.
Ik gebruik alles om iets mee te maken. Als ik knutsel voel ik me vrij om te maken wat ik wil. Meestal vinden de mensen wat ik maak wel mooi. Ik vind het heel leuk dat andere mensen dat ook mooi vinden. Soms duurt het dagen voor iets af is, dan zou ik willen dat er meer vakantie was of dat er meer uren op een dag zijn. Dan lig ik in bed en denk ik heel de tijd aan knutselen. Ik zou misschien wel nog iets met kunst willen doen later.

Sara-Lisa
klas 6