zaterdag 30 oktober 2010

Een andere school

Nu zul je weten hoe dat is in een andere school.
Ik was begin september in een andere school. Op de eerste dag was ik wel nog een beetje beschaamd maar dat is normaal. Ik was bang maar op de eerste dag moesten we nog niet werken maar ons zelf voorstellen, de boeken krijgen. Dus ja, was het nog niet zo moeilijk. De kinderen had wel anders voorgesteld maar ze waren lief. Maar als ik daar een halve week zat dan was het wel erg moeilijk. Dan moesten we eerst nog rekenen en als ik daar in keek waren daar allemaal rare dingen die ik nog nooit gezien had. Dus het was heel erg moeilijk en dat vond ik niet leuk. We moesten het samen verbeteren en die juffrouw was super streng en dat vond ik helemaal niet leuk. Als je één iets mis had dan was ze al boos. Als het speeltijd was, was dat hetzelfde als ik er pas kwam, dan keek iedereen naar me. In het begin is dat normaal maar dan na vier dagen dan keken ze nog altijd en dat was dan echt niet meer normaal. Ik dacht zo na vier of vijf dagen dat ze me al kenden maar dat was dus niet zo. Ze keken nog altijd en dat was zeer lastig voor mij. In de refter was het nog lastiger want dat was zo groot en ze keken alweer allemaal. Het raarste daaraan was als het middelbaar moest warm eten, dan moesten ze naar onze refter. Maar dan als het gedaan was dan moesten we allemaal in een rij en de juf was zeer streng want je moest heeltijd stil zijn. Als je iets liet vallen, kreeg je direct straf en dat was super raar.
Maar ik ging terug naar Onze Bijenkorf want ik miste al mijn vrienden en alles wat we daar deden, dus ja, wilde ik terug.
Maar in het middelbaar gaat dat niet zo zijn want dan ga ik vechten! En dan ga ik niet terug want dat kan dan niet meer. Dan zal dat natuurlijk beter zijn.

Habiba
klas 5

(nvdr: Welcome back Habiba!)