zaterdag 11 juni 2022

Le Rozel

We zijn naar Le Rozel geweest op de dagen toen het Hemelvaart was. Ik vertrok woensdagochtend terwijl Hemelvaart donderdag was dus ik had geen school, joepie. De rit naar Le Rozel duurt 6 uur zonder file. Toen we zijn aangekomen in Le Rozel kregen we allemaal ons apart huisje waar we in sliepen met een paar vrienden. De eerste dag was nog niet surfen vooral de spullen uitladen en een beetje chillen. De volgende dag moest we al direct om 6 uur wakker worden en om 7 uur in het water dat was superleuk. In de ochtend om 6 uur eten we eerst een banaan of een mueslireep dan gingen we gaan surfen voor 1.30 uur en erachter eten we ochtend ontbijt. Toen hadden we een uurtje rust dan deden we activiteiten. Dan aten we middageten en dan zijn we terug gaan surfen in de avond voor 2 uur. De golven waren de eerst dagen redelijk groot en ook een beetje stormy. Het was ongeveer 1 meter 30 tot 1 meter 50 dat was heel leuk en de laatste dagen is de wind gaan vallen en was het clean tot 1 meter was ook fun. Heb heel veel bijgeleerd en ga hopelijk nog veel bijleren. Ik surf ondertussen al 5 of 6 jaar mijn droom is om pro surfer te worden daarvoor moet ik nog veel bijleren maar dat komt nog wel alles op zijn tijd. Ik heb afgelopen zondag les gekregen met de Rebbels door een heel goede surfer dat was leuk en heb ook veel bijgeleerd. Ik vind surfen omdat je veel trucjes kan doen, kan bijleren en omdat als ik in de zee ben blij ben, denk ik niets meer alleen maar aan surfen. Ik hoop op nog veel goeie surftrips en nog goede golven in Blankenberge.  

Ik ga volgend jaar naar het middelbaar en in het derde jaar ga zeesport volgen. We gaan we ook surfen met de school en ook op reis dus daar heb ik superveel zin in ook om terug beter te worden. 

Vander klas 6