zondag 16 januari 2022

Ponykamp

De laatste vrijdag van de vakantie ben ik op ponykamp geweest. Het was superleuk! We hebben eerst de ponys geborsteld en opgezadeld en daarna hebben ze de groepen verdeeld. Ik was de grootste van mijn groep (niet leuk). Ik had al een paar vriendinnen gemaakt. De eerste les was dressuur ik moest op klover. Klover is mijn lievelingspony! Ik moet er elke keer op rijden, maar het is leuk. Klover bokt wel en ja 3 keer raden wat hij deed in de eerste galop. Ja hij bokte en ik lag er bijna af. We hebben veel geholpen met de kleinere groepen. En ik mocht helpen met mijn lievelingspony (super blij). En ik heb ook ontdekt dat ik kan aan singelen. Het was al superleuk en het was nog geen voormiddag. We hebben ook eens alle onderdelen van het zadel en hoofdstel overlopen. We hebben ook nog eens de springonderdelen overlopen zoals de borst riem en beenbeschermers. Daarna hebben we gegeten en het waren frietjes. Het was best druk. Daarna hebben we weer geholpen met de lagere groep. En dan voltige dat was echt leuk! We moesten op en af in galop dat is dat je in amazone zit gaat zitten (met 2 benen langs een kant van het paard) en dan er afglijden en tegelijk er terug op springen. Het klinkt moeilijk maar het is het niet. Daarna hebben we gesprongen ik moest met Silver. En ja alle paarden hebben zilveren stijgbeugels behalve Silver! Maar Silver is best leuk maar niet om mee te springen. Maar kort gezegd was de dag gewoon superleuk. 

Elena D. klas 6