vrijdag 15 oktober 2021

Edda


Mijn hond Edda lag donderdag bij de bank en het leek alsof dat ze daar vastzat. Ik ben toen naar haar toe gegaan om haar te knuffelen toen ze ging toen gewoon op de grond liggen. Toen ben ik ongeveer een meter bij haar vandaan gaan zitten en heb ik haar geroepen. Ze kwam toen naar mij toe maar ze liep alleen maar met haar voorpoten, dat zag er super zielig uit. 
Mijn mama is toen met haar naar de dierenarts gegaan toen ik naar school was. De dierenarts heeft Edda op vier poten gezet en ze viel om. Toen hebben ze foto’s van Edda gemaakt en ze zag dat er iets in Edda’s achterpoot was gescheurd. Er kwam toen nog een dierenarts aan, dat was de dierenarts die onze vorige hond Snuf ook heeft geholpen toen ze met haar poot onder de auto kwam. De dierenarts die foto’s van Edda had gemaakt zei wat er was. Maar de andere dierenarts wilde zeker weten of er niet ook iets met haar andere poot was en heeft haar toen weer op de grond gezet en Edda viel aan de andere kant om. De dierenarts heeft toen foto’s van Edda’s andere achterpoot gemaakt en er was precies hetzelfde aan de hand als met haar andere poot. De dierenarts zei dat het heel raar was dat het met alle twee de achterpotenpoten was en zeker bij een jonge hond.  

Toen de dierenarts Edda een spuitje wilde geven viel Edda hem aan. De dierenarts sprong achteruit en het spuitje vloog door de lucht. Het leek grappig toen mijn mama het vertelde maar dat was het in het echt volgens mij niet.  

Edda’s achterpoten zitten nu in het verband gespalkt. Het is best wel een mooi verband, blauw met zwarte hondenpootjes. Het ziet er zielig uit. Ze mag nu ook niet meer wild doen en ze mag ook niet meer met andere honden spelen. 

Ik vind het echt niet leuk want als ik thuiskom is er altijd een hond die op me af komt stormen. Dat vind ik leuk maar nu zit Edda ergens in de keuken waar dat er hekjes omheen staan en mag ze ook niet meer springen. Ze is wel blij als we naar haar toe gaan want dan kwispelt ze hard met haar staart.  

Edda heefMiro super erg gemist en Miro komt zondag terug thuis en dan mag Edda niet met haar spelen, dat is echt super zielig. 


Izabella
klas 6