zaterdag 23 januari 2021

Basejumpen

Een vriend van me mama was een basejumper. In Duitsland was hij aan het basejumpen van de brug in Breitnau. Hij nam een pauze. Dan een beetje later ging hij jumpen. Maar iemand anders had zijn parachute in elkaar gedaan. Het zat niet goed. Hij sprong maar hij kreeg zijn parachute niet open. Hij was dan op de grond gevallen. Zijn beste vriend liep meteen naar hem. Ze hebben dan een ambulance gebeld. De helikopter kwam ook. Het bleek dat hij in levensgevaar was. Hij ging dan mee met de helikopter naar het ziekenhuis in Breitnau
Toen me mama het nieuws hoorde zei ze het meteen tegen mij. Ik was geschrokken want ik kwam goed overeen met hem. Dan een beetje later werd hij geopereerd. Hij is dan naar België gekomen. Hij kwam aan bij het ziekenhuis. We gingen hem gaan bezoeken maar hij werd weer geopereerd. Hij mocht dan bijna naar huis. Het VTM-nieuws ging naar hem voor vragen te stellen. Het kwam dan op het nieuws. Toen hij thuis was moest hij met krukken lopen. Hij mocht dan een keer zonder krukken lopen en het lukte hem. Hij kon maar paar stappen zetten. Hij heeft dan besloten om nooit meer te gaan basejumpen

Christian
klas 6