maandag 2 november 2020

Het middelbaar

Soms besef ik niet dat ik volgend jaar naar het middelbaar ga. 

Ik heb het gevoel dat ik vorige jaar nog in eerste zat en dat ik tot 20 leerde tellen.  Eigenlijk wil ik helemaal niet naar het middelbaar want ik ben bang dat ik het niet gaat kunnen. 

Wat ik ook wel weet is dat ik sommige mensen niet meer gaat zien en daarvoor ben ik ook bang. Want het is alsof dat het een nieuwe start is, dat iedereen verandert van school en dat we allemaal terug naar het eerste leerjaar gaan.  Dat iedereen gewoon groter is dat er nieuwe kinderen zijn dat je misschien kent of niet, kinderen die lief zijn en andere niet. 

Daarvoor ben ik gewoon heel bang. 

Ik ben nu aan het twijfelen om naar ofwel Stamina te gaan of wel Maricolen. Het zijn alle twee denk ik goeie en leuke scholen. Ik weet niet welke van de twee ik het beste vind want ik weet niet veel over middelbare scholen in Brugge. 

 Maar ik weet dat ik niet bang moet zijn want binnen twee jaar ga ik dat allemaal niet meer weten en ga ik wel alles weten over mijn school. 

Maya
klas 6