zondag 18 oktober 2020

12 jaar

Ik ben net twaalf geworden. Dit voelt wel een beetje raar want het is het laatste jaar in de lagere school en dat is niet leuk om te beseffen. Om eerlijk te zijn, wil ik helemaal niet naar het middelbaar. Ik ben daar toch wel bang voor. Aan de andere kant, kan het ook wel meevallen. Ik ben eigenlijk al aan het kijken en aan het nadenken over een nieuwe school. Ik wil veel opendeurdagen bezoeken, want ik wil graag echt een goeie en leuke school vinden. Altijd als ik eigenlijk moet slapen maar dat nog niet kan, denk ik na over welke school ik misschien kan kiezen. Ik heb al twee ideeën, Stamina of Olva. De eerste is sowieso mijn topper. Misschien moet ik er toch nog wat meer en beter over na denken.😊
 Weet je hoe het woord twaalf is ontstaan? ‘Two’ komt van twee en ‘left’ van erover: ‘Twoleft’ en dat werd ‘twelve’. Ze bedoelen tien en twee over de tien... dat is dus twaalf. 

 Ik zou toch liefst klein en hier op deze school blijven maar als ik groot word en de tijd zo rap gaat, komt er toch een moment, dat ik verder en hoger moet.

Léonne
klas 6