zondag 25 maart 2018

De lente

Het is weer lente en het uur is veranderd, maar het weer is nog niet zo lente-achtig... het is nog steeds koud en het regent soms. Ik hoop dat het binnenkort weer warm wordt en dat je weer zonder jas naar buiten kan gaan en een kleedje of korte broek aan kan doen. In onze tuin groeien er allemaal krokusjes in allerlei kleuren. Aan onze boom beginnen er knopjes te groeien waar er binnenkort bloesems uit zullen komen. Maar als je dan naar boven kijkt zijn de wolken grijs.
Het is ook alweer bijna paasvakantie, dat vind ik leuk maar ook weer niet. Want het schooljaar is dan al bijna gedaan (het gaat zo snel). In de paasvakantie ga ik op reis naar Marokko en daar is het hopelijk lekker warm. En kunnen we naar het strand gaan. Als het warm is ga ik ook surfen maar als het koud is, is de zee ook super koud en je hebt niet warm genoeg met een surfpak.
De winter is ook wel leuk en gezellig, maar als de kerstperiode voorbij is begint de winter te lang te duren. Wat ik niet zo leuk vind als het warmer wordt, is dat er meer muggen en insecten zijn die je soms lastig vallen. Het is nu al lang genoeg koud geweest vind ik, dus het mag weer warm worden!

Mila
klas 5