woensdag 19 oktober 2016

Mijn gezin

Mijn mama is de allerbeste, ze doet alles.
Mama maakt eten klaar, doet de was en natuurlijk vind ik dat super. Mijn mama is aan haar rug geopereerd nu zit er een titaniumplaat in haar rug, als ze niet was geopereerd zat ze in een rolstoel. Nu heeft ze soms wel veel pijn maar ik help haar met een paar dingen zoals de was opplooien.
Papa is heel goed in computers maken. Dat is wel gemakkelijk want als er iets is, kan hij dat oplossen.
Mama en papa helpen me met Frans als er grote toets is voor de uitspraken, want dat kan ik soms niet goed. En mijn broer die help mij altijd met de X-box als er iets niet lukt. Een X-box is waar je spelletjes op kan spelen.
Ik heb ook konijnen dat zijn wel heel leuke diertjes ik hou echt veel van hun want ze geven me kusjes en soms bijten ze wel eens maar dat vind ik niet erg. Ook hebben we 2 kippen, 1 kip is een beetje stout en dat is niet leuk want ze zit heel de tijd in haar kot op haar eieren in haar nest.
We hebben ook vissen en vind ze heel mooi omdat ze zo'n mooie kleuren hebben.
Bij ons thuis hebben hele lieve honden, het is een jongen Falco en een meisje Pebbels. Falco is een schapendrijver en hij is bruin en wit. Ze zijn alle twee border collie dat zijn hele toffe honden want ze kunnen veel trucjes. Pebbels is een showlijn, ze is zwart en wit en is een hele leuke hond, ze kan soms uit de rare hoek komen en nu zeker want ze is zwanger en daar ben ik heel blij om. Ik zal blij zijn als de puppy’s zijn geboren. Nu is ze 1 maand zwanger ongeveer, ze moet in november bevallen dus nog eventjes wachten.
Ik hou echt van mijn gezin!

Tine
klas 6