donderdag 23 mei 2013

Lezen


Eén van mijn hobby’s is lezen. Het liefst lees ik strips en boeken. In het weekend lees ik ook kranten maar geen politiek. Mij interesseert meer nieuws uit de omgeving. In de krant zoek ik ook altijd de stripverhalen. Gedichten echte griezelverhalen of boeken die over dieren en over sport gaan interesseren mij minder. Ik lees omdat ik veel tijd heb en er plezier aan beleef. Als ik aan een boek of strip begin dan heb ik de drang om het boek of strip uit te lezen. Maar soms roept mijn mama mij om iets te doen en dan moet ik jammer genoeg stoppen. Op alle mogelijke plaatsen kan ik lezen zoals in de auto, trein en in de bib. Wanneer ik thuis ben zoek ik mij een rustige kamer en begin dan met mijn boek of strip. In de zomer zit ik ook veel in de tuin als het niet te luid is. Ik lees ook bij het tandenpoetsen voor het slapen gaan en voor het opstaan en terwijl ik de trap afloop. Een boek kiezen vind ik het moeilijkst. Maar dan lees ik de achterflap en als het spannend genoeg is neem ik het mee. Soms krijg ik ook een aanrader van iemand anders. Maar jammer genoeg kan ik niet zoveel boeken en strips kopen want ik heb niet zoveel zakgeld. Gelukkig krijg ik boeken en strips van mijn broer en van mijn ouders. Elke week ga ik 1 of 2 keer naar de bib. daar haal ik mij strips en boeken soms ook de autogids want één van mijn andere hobby’s is auto’s. Onlangs zijn we naar de boekenbeurs in Antwerpen gegaan. Ik vond daar veel interessante boeken voor mij. We hebben er ook drie gekocht. Op de beurs was een striphoek ingericht maar jammer genoeg moest ik er na twee uur weer uit.

Dennis
klas 5