zondag 23 januari 2011

Middelbaar

Waarom moet je naar het middelbaar? Waarom is alles daar zo groot? Ik heb nog zoveel vragen over het middelbaar. Ik wil niet naar het middelbaar maar eigenlijk ook wel. Ik wil niet weg uit die gezellige sfeer van de bijenkorf maar ik wil toch naar dat nieuwe, ik wil de uitdaging aangaan. Toch ben ik bang voor dat onbekende, misschien zullen ze mij uitlachen. Ik vind dat ik zelfzeker moet zijn. Het is al erg genoeg om te moeten afwachten hoe het daar zal zijn dat er ook nog eens bij komt dat ik moet kiezen welke school en welke richting. Ik vind de school kiezen het moeilijkste maar ik probeer raad te vragen aan andere mensen. Ik dacht in september nog dat ik nog een heel jaar had om te kiezen. Maar dat was helemaal niet lang, voor ik het wist was het januari. De tijd vliegt en ik heb nog altijd geen keuze gemaakt. Ik geraak er maar niet uit. Moet ik nu kiezen voor klein zoals de middenschool of toch meteen naar heel groot? Als ik kies voor klein, vind ik het eigenlijk een beetje uitstellen om naar het grote te gaan, maar als ik kies voor groot is het meteen dat overweldigend gevoel. Ik vind het allemaal zo stom. Ik weet wel dat het belangrijk is om naar school te gaan maar het is zo stom om te moeten veranderen van school. Was ik nog maar klein dan moest ik daar niet zo veel over nadenken. Het is tenslotte een belangrijke keuze. Ik kan nog altijd veranderen van richting als ik het niet aankan of ik iets anders wil doen maar dan moet ik misschien dubbelen en dat wil ik niet. In mijn hoofd blijft het rondspoken.

Sara-Lisa
klas 6