donderdag 30 december 2010

Dromen

Wat zijn dromen? Ik denk dat dromen een soort van avonturen in je slaap zijn, ze zijn juist zo leuk omdat ze wat er ook gebeurt nooit echt zijn en je word altijd weer wakker. Ik vind Nachtmerries niet zo leuk omdat ik als ze slecht aflopen en ik word wakker dan schrik ik wel maar dan ben ik gewoon blij dat het maar een droom is. Nachtmerries kunnen ook leuk zijn want als je dan in een rare wereld komt en er zijn rare wezens en spoken dan kan je bang zijn maar je kan ook je nachtmerrie sturen naar waar je wilt door bijvoorbeeld gewoon een grapje te maken en veel te lachen. Of mijn dromen een betekenis hebben daar ben ik niet mee bezig maar ik vind het wel magisch dat ze bestaan en dat je met maar een klein beetje fantasie en verbeelding de meest fantastische dingen kunt beleven. Ik denk dat ik wel veel fantasie heb en dat vind ik ook zo leuk want er zijn kinderen die fantasie kinderachtig vinden en die vinden dat dat dingen voor baby’s zijn maar ik niet, want fantasie is toch een van de mooiste dingen die je kunt hebben en het kost helemaal geen geld. Of je nu rijk of arm bent fantasie heeft iedereen wel maar je moet het ook gebruiken. Als je niets hebt heb je eigenlijk wel een paar dingen je kunt ze niet vastnemen maar ze zijn er wel net als vriendschap, hoop, geluk, verbeelding en fantasie. Je kunt fantaseren dat je heel veel hebt. Een droom is denk ik gewoon een fantasiewereld die opengaat, en ik wil soms niet gaan slapen maar dan denk ik gewoon aan die leuke dromen en dan val ik snel in slaap. Ik vind boeken met veel fantasie heel mooi omdat ik er zo goed kan in opgaan en ik me kan inbeelden hoe alles er dan uitziet want ik bedenk eigenlijk liever zelf de prentjes bij het verhaal.

Sara-Lisa
klas 6