maandag 9 maart 2009

Karate

In de zomer speelde ik buiten met vrienden, we gingen toen naar De Polder. Toen waren er kinderen karate aan het doen. Wauw, dat zag er leuk uit. Ik wou dat zo snel mogelijk ook kunnen. Het is niet zo simpel als het er uitziet. Je moet ook zeer lenig zijn. In het begin van het jaar kreeg ik al karateles. Daar moest ik een kimono en een witte gordel aan. Ik moest Japanse woorden kennen. De namen van aanvallen, afweren en kata’s. Ik had voor het eerst een karate examen waarmee ik een dan kreeg. Een dan is een streepje op je gordel als je goed je examen doet. Bij mijn tweede jaar karate had ik een gele gordel. Ik leerde nog meer nieuwe aanvallen, afweren en kata’s. Het is gemakkelijk om te onthouden, maar niet zo gemakkelijk om het uit te spreken. Ik heb al 2 keer meegedaan aan een tornooi. Bij de 2de tornooi won ik zelf een beker voor de 3de plaats kumite. Kumite is een gevecht tussen 2. Maar spijtig is de karateschool in Dudzele gestopt en nu zit in NKKH Nippon Karate Knokke-Heist. En als ik geluk heb, heb ik op het eind van het jaar oranje gordel.

Wesley
klas 6