woensdag 14 mei 2014

Mijn nieuwe school

Ik deed de schoolpoort open, ik dacht bij mezelf:"Hoe zijn de kinderen hier, stil of luid, lol maken of stil in een hoekje zitten". Op die vraag kreeg ik al rap een antwoord. Mijn mama liep nog even mee naar het secretariaat voor wat papierwerk. Mijn leerkracht was er om 8u.45 dan begon de school. De directeur had mij al voorgesteld voor de klas. Ik zat al in de zetel bij de andere kinderen. Toen de leraar binnen was, kwam hij bij ons zitten in één van de zetels. Toen begon de praatronde en een half uur lang zaten de kinderen te vertellen en dan zei Wim:"We hebben een nieuwe leerling in onze klas". Even voor de duidelijkheid, Wim wil geen meester genoemd worden. Toen begon de les, ik mocht beginnen met rekenen. Op deze school was het niveau wat hoger dan op mijn vorige school. Nou dacht ik, als ik iets wil dan ga ik er voor. Om 10u.25 was het speeltijd, ik deed mee met dood en leven. Toen de les weer begon, werkte ik verder in mijn rekenschrift tot en met 11u.55, dan gingen we eten in de refter. Wij waren verantwoordelijk voor de kleine kinderen. Na het eten gingen we naar de speelplaats. We speelden de hele tijd tussen twee vuren. Toen de speeltijd gedaan was, werkte ik verder tot 14u.45, dan moest ik weg voor therapie. Normaal is er school tot 15u.50. Mijn vraag was beantwoord. Mijn eerste dag op een nieuwe school was een succes.

Yonah
klas 5