woensdag 14 mei 2014

Lopke en Fleur

Achter onze deur staan in de lente en de zomer altijd vier paarden. Op de boerderij van onze buren staan er ook nog vier paarden. Eén heel oud paard, één zwanger paard en twee veulentjes die nu moeten leren voor zichzelf zorgen. Onze buren hebben twintig paarden in het totaal. Ze hebben dan ook nog heel wat katten en kippen en twee honden. Er zijn twee zwangere paarden Lopke en Fleur. Tegenwoordig ga ik iedere dag kijken naar de paarden. Want bij Lopke kan het elk moment geboren worden. Bij Fleur is het nog niet voor elk moment. Ik ben wel wat allergisch aan paarden maar het is veel beter dan dat het vroeger was. Toen ik gisteren terug thuis kwam stond het vol uitslag rond mijn ogen en op mijn kin. Ik heb al twee keer mogen helpen op de boerderij met Lopke en Fabiola strooi geven. Fabiola is dat het heel oud paard. Mijn zus en ik mogen elk een naam verzinnen voor de veulentjes als ze geboren worden. Moest het een jongen zijn dan wilde ik het veulentje Jackie noemen. En als het een meisje zou zijn dan mocht mijn zus een naam kiezen en zal het Sabrina noemen. Ik kijk er naar uit. Want ik wil echt wel weten wanneer ze geboren worden.

Justine
klas 5